نمایه نویسندگان

آ

  • آتش افروز، عسکر مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 114-99]
  • آرین نژاد، مهسا تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 98-83]
  • آزموده، معصومه مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 21-6]
  • آقاجانی، سیف اله مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 62-72]

ا

  • احمدیان، رئوف مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 21-6]
  • ارخودی قلعه نوئی، مهدی شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 6-21]
  • ارکانی، زهرا مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 101-115]
  • اصلانی، فرشید تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 98-83]
  • اعظمی، محمد اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-22]
  • افتخاری، بهاره تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 18-6]
  • اکبری، تقی مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 22-32]
  • الماسی، مجید اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 47-61]
  • امیدیان، مرتضی مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 114-99]
  • امن یزدی، سید امیر شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 6-21]

ب

  • بدری گرگری، رحیم مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 101-115]
  • برناس، مطهره مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 6-17]
  • بشرپور، سجاد نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 33-46]
  • بشرپور، سجاد تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 18-33]
  • بهجتی اردکانی، فاطمه اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-22]

ت

  • تقی زاده هیر، سارا اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 85-97]
  • تکلوی، سمیه مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 65-51]

ج

  • جاویدپور، مرتضی مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 22-32]
  • جوادی پور، محمد تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 18-6]

ح

  • حسینی نسب، سید داود مقایسه اثربخشی تقویت حافظه‌کاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازش‌شناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 21-6]

خ

  • خونساری، فاطمه تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیت‌های شناختی بهبود دهنده‌ یادگیری در دانش‌آموزان با اختلال ‌یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 35-19]

د

  • دستجردی کاظمی، مهدی اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 106-92]
  • دلاور، علی ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 63-79]

ر

  • رضایی شریف، علی اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 47-61]

ز

  • زمستانی، مهدی مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 49-38]

س

  • سیاوشی فر، نسیم بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 62-46]
  • ستوده آرانی، حسین تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 98-83]
  • ستوده اصل، نعمت مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 82-66]
  • سعدونی، زینب اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-50]
  • سلطانی، متین بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 34-45]
  • سهرابی، فرامرز مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 6-17]

ش

  • شریفی، علی ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 63-79]
  • شریفی درآمدی، پرویز اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 106-92]
  • شفیعی، حسن مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 80-66]

ص

  • صاحبقران فرد، محمد مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 91-81]
  • صادقیان، زهره ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 63-79]
  • صافی، محمد هادی اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-22]
  • صفری، ندا طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 50-36]

ط

  • طالع پسند، سیاوش مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 82-66]
  • طاهری نیا، معصومه مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 80-66]

ع

  • عابدی، سمیه بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 62-46]
  • عزتی بابی، مریم مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 62-72]
  • علیزاده، حمید ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 63-79]
  • عینی، ساناز تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 18-33]

ف

  • فرامرزی، سالار تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیت‌های شناختی بهبود دهنده‌ یادگیری در دانش‌آموزان با اختلال ‌یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 35-19]
  • فردوسی، طیبه تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 18-6]
  • فریور، مهران نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیش‌بینی پرخاشگری مدرسه‌ای دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 33-46]
  • فولادی، بهروز مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 65-51]

ق

  • قاضی زاده، فاطمه نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
  • قربانی، راهب مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 82-66]

ک

  • کارشکی، حسین شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 6-21]
  • کاظمی، سلیم مقایسه سبک‌های تصمیم‌گیری و دلزدگی تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 22-32]
  • کاظمیان مقدم، کبری اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-50]
  • کرد نوقابی، رسول طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 50-36]
  • کلانتری دهقی، هانیه محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 80-100]
  • کیمیایی، سید علی شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 6-21]

م

  • محققی، حسین طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 50-36]
  • محمدلو، مریم مقایسۀ اثربخشی توانبخشی‌شناختی و شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 82-66]
  • معتمدی، عبدالله مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفه‌های سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 6-17]
  • ملکیها، مرضیه تأثیر بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 98-83]
  • مهرولی، فاطمه مقایسه اثر‌بخشی روش تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی‌ حرکتی بر کارکرد‌های اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 114-99]
  • موسی زاده، توکل بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 34-45]
  • موسی زاده، توکل مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 65-51]

ن

  • نخستین گلدوست، اصغر مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 91-81]
  • نریمانی، آذین اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 85-97]
  • نریمانی، محمد اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 85-97]
  • نریمانی، محمد بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 34-45]
  • نریمانی، محمد مقایسه‌ اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 91-81]
  • نریمانی، محمد مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 65-51]
  • نعمتی، شهروز مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک‌طلبی تحصیلی در بین دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 101-115]
  • نوروزی همایون، محمدرضا اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازی‌درمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 47-61]

ه

  • هارون رشیدی، همایون اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تاب‌آوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-50]

ی

  • یعقوبی، ابوالقاسم طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 50-36]
  • یوسفی، سعید اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روان‌خوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 106-92]